چرا اپل به نسخه مینی آی پد و آی فون این همه علاقه نشان می دهد و علیرغم فروش نه چندان جالب، به تولیدشان ادامه می دهد؟

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، اپل در رویداد سپتامبر 2021 دو محصول تازه مینی را معرفی کرد: آی فون 13 مینی و نسل 6 آی پد مینی . هر دو محصول با کیفیتی هستند و ویژگی های تازه کاربردی دارند.

چرا اپل به نسخه مینی آی پد و آی فون این همه علاقه نشان می دهد و علیرغم فروش نه چندان جالب، به تولیدشان ادامه می دهد؟

اما مدت ها پیش شایع شده بود که نسخه قبلی آی فون 13 مینی کمتر از حد انتظار فروخته است و آی پد مینی هم در دو سال ارتقا نیافته بود. چرا این محصولات زنده ماندند و اپل آنها را با حتی بیش از چیزی که احتیاج بود، ارتقا داد و تجهیز کرد؟

آیا کسی در اپل واقعاً به این دستگاه ها علاقه دارد یا قضیه نپذیرفتن شکست است؟

نیل سایبارت، تحلیلگر اپل ، می گوید همه شواهد نشان می دهد که فروش آیفون 12 مینی کمتر از حد انتظار بوده و تخمین زده می گردد که تنها 5 درصد از کل فروش آیفون را شامل می گردد. او ادعا می نماید: تقاضایی که تصور می شد به آیفون 12 مینی برسد به مدل های دیگر رسید.

Cybart معتقد است که میزان فروش و استقبال از آی فون 13 مینی زیاد فرق نخواهد کرد و اپل به این علت فراوری آی فون مینی را ادامه داده که در موقعیتی نبوده که بتواند استراتژی ها را تغییر دهد. او فراتر می رود و معتقد است که فراوری این مدل در سال 2022 هنگامی که اپل صفحه نمایش آیفون را تغییر می دهد، متوقف خواهد شد.

اما دیگران از این شرح قانع نشده اند

نیل شاه می گوید که میزان فروش مینی اگر در حد 5 درصد کل فروش کل آی فون ها هم باشد، کافی است. میزان فروش آی فون مینی در حد گلکسی S21 اولترای 5G و بلکه بالاتر است، تازه حاشیه سودش هم بیشتر است. پس چرا اپل دیگر مدل مینی نداشته باشد؟!

علاوه بر این، او استدلال می نماید که این دستگاه فرصت های حیاتی را برای اپل فراهم می نماید، کاربران را حفظ می نماید و جمعیتی از کاربران را هدفمندانه به زیست بوم اپل جذب می نماید. این شامل کاربران قدیمی هم می گردد که به دستگاه های کوچکتر علاقه مند هستند و افرادی که جا شدن گوشی در جیب یا کیف کوچک را دوست دارند.

هوراس ددیو، تحلیلگر Asymco، کاملاً موافق است. او می گوید: برخلاف ادعا هایی که می گویند آیفون مینی یک شکست بود، اپل فراوری آن را دو برابر نموده و دو نسل قبلی را هم در قفسه نگه داشته.

اما دلایل خوبی برای پایبندی اپل به خط فراوری متنوع وجود دارد، حتی در این شرایط فروش متزلزل. برخلاف میزان فروش آیفون، مک فروش خوبی ندارد و بعضی از نسخه های مک سفارش های بسیار کمی دارند. اما اپل هنوز مک می فروشد. چرا؟!

این به خاطر مزایایی فراتر از تعداد خام فروش است: این محصولات در مجموع رضایت مشتری را در سطح بالا حفظ می نمایند.

داستان آی پد مینی

اپل به آی پد مینی همانقدر توجه نشان می دهد که بعضی پدرها و مادرها به کودک سوگلی خود! گنجاندن چیزهایی مانند 5G؛ Centre Stage؛تراشه A15؛ صفحه نمایش واضح تر گواه این مطلب است. این همه ویژگی خوب فقط به حدود 100 دلار افزایش قیمت!

آی پد مینی به مدت طولانی به روز نشده بود و اکنون به سرعت در حال تاختن است. بعضی از کاربران گفته اند میزان آی پد مینی را دوست دارند . البته این دستگاه برای همه مناسب نیست.

اما مشاهده دوباره ویدئوی رویداد اپل نشان می دهد که چرا اپل مشتاق است کوچکترین آی پد خود را تقویت کند.

آی پد مینی ترکیبی از قدرت و میزان بهینه برای استفاده پزشکان، خلبانان، تکنسین ها، هنرمندان و مربیان ورزشی را دارد.

یعنی اپل متوجه شده باید هوای این قشرها را داشته باشد و دل آنها را به دست آورد.

پس در نهایت، فقط یک علت منفرد برای ادامه فراوری آی فون و آی پد مینی وجود ندارد، بلکه مجموعه ای از عوامل مؤثر بوده اند.

اپل شرکتی نیست که اگر محصولی فوراً سودآور نباشد، متوقفش کند، استدلال پشت بقاء مینی ها چند وجهی است.

ددیو Dediu مختصر و مفید می گوید منطق این کار در درجه اول خدمت به مشتریان با احتیاج های مینیاقتصادیستی و بعد ایجاد مانع برای رقابت است - اما سومین علت اصلی را هم ذکر نموده:

حفظ نظم نوآوری در بخش وسایل مینیاتوری

کوچک سازی در DNA شرکت اپل است و نمی خواهد از بین برود. کوچک سازی نوعی چالش است که رضایت کارکنان و مهندسان اپل را فراهم می آورد و در نهایت منجر به رضایت مشتری می گردد.

ددیو می گوید: معیار های اقتصادی و راضی نگه داشتن سهامداران اولویت اول یا حتی دوم اپل نیست. این چیزی است که بیشتر مردم در خصوص اپل اشتباه متوجه شده اند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "چرا اپل به نسخه مینی آی پد و آی فون این همه علاقه نشان می دهد و علیرغم فروش نه چندان جالب، به تولیدشان ادامه می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپل به نسخه مینی آی پد و آی فون این همه علاقه نشان می دهد و علیرغم فروش نه چندان جالب، به تولیدشان ادامه می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید