گشت و گذار در لوکس ترین محله های اصفهان

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، محله های اصفهان بسیار زیبا و دیدنی هستند. شهر اصفهان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای ایران است. این شهر که در زمان صفویه به عنوان مرکز ایران شناخته می شد، دارای بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است و به نصف دنیا معروفیت دارد. این استان در دامنه های شرقی زاگرس واقع شده و دارای آب و هوای نیمه خشک می باشد. شهر اصفهان به علت وجود بافت تاریخی بسیار غنی دارای محله های قدیمی و نو زیادی است. در این مقاله تعدادی از محله های اصفهان را مورد آنالیز قرار خواهیم داد. اگر ساکن این شهر هستید یا قصد مهاجرت به آن را دارید و در پی خانه ای مناسب برای خرید یا اجاره می باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گشت و گذار در لوکس ترین محله های اصفهان

برترین محله های اصفهان

شهر اصفهان از جمله کلان شهرهای تاریخی و بسیار زیبای ایران است. این شهر تاریخی به مرور زمان توسعه یافته و شما می توانید تلفیقی از فضاهای مدرن و سنتی را در خیابان های اصفهان مشاهده کنید. از جمله اماکن تاریخی استان می توان به مسجد شیخ لطف الله، میدان نقش دنیا، سی و سه پل، منارجنبان و … اشاره نمود.

اصفهان مقصد خوبی برای مهاجرت به ویژه از شهرستان ها و روستاهای اطراف است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ ایران است و 15 منطقه و 60 محله می باشد. در این بخش نگاهی به تعدادی از محله های اصفهان خواهیم داشت و محله های قدیمی و نو که انواع خانه های قدیمی، خانه های ویلایی، آپارتمان ها و برج ها را در خود جای داده اند. پس از مطالعه این مقاله می توانید مناسب ترین محله را با توجه به سلیقه، بودجه و احتیاج خود برای سکونت انتخاب کنید.

محله سرسبز پاچنار

در ابتدا به سراغ محله پاچنار می رویم. این محله یکی از محله های اصفهان است که علی رغم ساخت و سازهای زیاد همچنان سر سبز می باشد. اگر در پی زندگی در منطقه ای خوش آب و هوا و دارای باغ های متعدد هستید، این محله یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما می باشد. این محله در خیابان حکیم نظامی واقع شده دارای دسترسی مناسبی می باشد. از جنوب به محله حسین آباد، از شرق به سیچان و از شرق و شمال نیز به محله جلفا محدود می گردد. از پاچنار به عنوان یکی از محله های خوب جنوب شهر اصفهان یاد می نمایند.

محله های اصفهان |محله اعیان نشین مهرآباد

یکی دیگر از محله های اصفهان، محله اعیان نشین و لاکچری مهرآباد است. این محله در نزدیکی خیابان سلمان فارسی در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است و محله ای بسیار لوکس می باشد. تمام آپارتمان های موجود در محله مهرآباد اصفهان دارای متراژهای بالای 200 متر بوده و میلیاردی می باشند. این آپارتمان ها علاوه بر امکانات معمول، شامل امکاناتی همانند استخر، روف گاردن، آسانسورهای شیشه ای و … هستند. اگر پول کافی دارید و در پی یک آپارتمان لوکس با تمامی امکانات رفاهی می گشت، قطعا محله مهرآباد یکی از برترین گزینه های پیش روی شما است.

محله قدیمی و خوش نشین مرداویج

حال که صحبت از منطقه ها اعیان نشین اصفهان شد، بد نیست به یکی دیگر از این محله ها اشاره کنیم. محله مرداویج یکی از قدیمی ترین و خوش نشین ترین محله های شهر اصفهان است. این محله در جنوب اصفهان واقع شده و به کوی کارمندان نیز معروفیت دارد.

محله مرداویج از لحاظ جغرافیایی نیز یکی از برترین محله های شهر است. زیرا به راحتی به سایر محله ها همانند دروازه شیراز، خیابان کارگر، چهارراه فرایبورگ و چند محله دیگر دسترسی دارد. این محله قدیمی نام خود را از موسس سلسله زیاریان، مرداویج زیاری به ارث برده است. برج کبوتر، یکی از سازه های باستانی شهر اصفهان نیز در این محله واقع شده و بر اهمیت آن افزوده است. قیمت ملک در محله مرداویج میانه و رو به بالا است و بیشتر ساکنان این منطقه را افراد ثروتمند تشکیل داده اند.

محله های اصفهان |محله تاریخی جی

محله جی یکی از قدیمی ترین محله های اصفهان است که در گذشته با نام گی شناخته می شده است. این محله که در منطقه 4 شهرداری اصفهان قرار گرفته است، دارای بافت امروزی و پیشرفته است و خانه های موجود در آن قیمتی معقول تر نسبت به بعضی محله های اعیان نشین دارند. خیابان جی، یکی از طولانی ترین خیابان های اصفهان در این محله واقع شده است. محله جی مکان مناسبی برای سکونت است و جاذبه های دیدنی زیادی در نزدیکی آن وجود دارند. اگر علاقه مند به زندگی در چنین محله ای هستید، حتما برای خرید خانه در این منطقه قدیمی اقدام کنید.

محله میرزا طاهر

محله میرزا طاهر از دیگر محله های اصفهان است که می تواند جایگزین خوبی برای محله های لوکس و اعیان نشین باشد. خانه های این محله نیز قیمت بالایی دارند اما قیمت آن ها در مقایسه با سایر محله های لاکچری اصفهان مناسب تر و ارزان تر است. البته این محله نیز از جمله منطقه ها گران قیمت اصفهان به شمار می رود. یعنی خرید خانه در این محدوده برای بسیاری از اقشار امکان پذیر نیست. این محله در ضلع جنوبی شهر واقع شده و اغلب آپارتمان های آن متراژی حدود 100 الی 200 متر دارند. اگر در پی محله ای نسبتا لوکس با موقعیت جغرافیایی مناسب هستید، محله میرزا طاهر را برای سکونت به شما پیشنهاد می کنیم.

محله های اصفهان | محله مشتاق

محله مشتاق اصفهان به سه قسمت تقسیم می گردد. مشتاق اول، مشتاق دوم و مشتاق سوم محله هایی هستند که رکوردار قیمت آپارتمان در شهر اصفهان می باشند. اگرچه آپارتمان های این محله چندان گران قیمت به نظر نمی رسند و ویژگی خاصی ندارند، اما برای خرید خانه در این منطقه باید میزان زیادی پول صرف کنید. البته این محله در مجاورت زاینده رود قرار گرفته است و پل ها و پارک های اطراف آن، این محله را به یکی از ارزشمندترین محله های اصفهان تبدیل نموده اند.

محله باستانی دردشت

در این بین بد نیست که از محله های تاریخی اصفهان نیز یاد کنیم. محله دردشت از جمله محله های قدیمی این شهر است. این محله در حوزه شمالی خیابان زاینده رود و در جنوب خیابان عبدالرزاق واقع شده است و پس از اسلام یکی از مراکز علمی مهم شهر اصفهان به شمار می رفته است. این منطقه شامل سازه های باستانی همانند مسجد آقانور، کاروانسرا، مسجد پاسنگ و … است و معماری مرکزی آن متعلق به دوره صفوی می باشد. قیمت خانه های این منطقه میانه رو به پایین است و محل مناسبی برای سکونت عاشقان تاریخ و معماری می باشد.

نتیجه گیری

اصفهان، ملقب به نصف دنیا، یکی از مشهورترین و تاریخی ترین شهرهای ایران است که سالانه تعداد زیادی جهانگرد از سراسر ایران و دنیا را به سوی خود جذب می نماید. این شهر با وسعت بیش از 107 کیلومتر مربع، دارای محله های قدیمی و نو زیادی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از دیگر محله های این شهر می توان به محله چهارباغ که یکی از برترین گزینه ها برای خرید خانه در اصفهان است، محله عباس آباد، رهنان، اردیبهشت و … اشاره نمود.

در این مقاله بیشتر به معرفی محله های اعیان نشین و خوش نشین این شهر پرداخته شد که از معروفیت زیادی برخوردار هستند. برای رهن، اجاره و خرید خانه در این شهر در ابتدا باید بودجه خود را در نظر گرفته و سپس گزینه های موجود را آنالیز کنید.

منبع: الی گشت

به "گشت و گذار در لوکس ترین محله های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در لوکس ترین محله های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید