سراب صحنه، منطقه ای خوش آب و هوا در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، سراب صحنه در کرمانشاه

صحنه یکی از شهرهای استان کرمانشاه است که در 55 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار گرفته است. این شهرستان منطقه ای به نام سراب صحنه دارد که طبیعت چشم نوازش هر گردشگری را درگیر می نماید. کوه های سربه فلک کشیده، باغ های میوه، درختان وحشی، آبشار با طراوت و البته غاری تماشایی اینجا را به بهشتی تبدیل نموده که زیبایی اش وصف ناپذیر است. برای آشنایی بیشتر با سراب صحنه در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

سراب صحنه، منطقه ای خوش آب و هوا در کرمانشاه

برای رسیدن به سراب صحنه باید به جاده کرمانشاه-همدان بروید، به کیلومتر 55 کرمانشاه که برسید گوشه ای از زیبایی های خلقت در پوشش طبیعتی بکر چشمانتان را نوازش می دهد. شمال شهر صحنه یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها را در خود جای داده است، منطقه ای به نام سراب صحنه که در آن چشمه سارها و رودخانه ها آب و هوایی روح بخش و سرزمینی حاصلخیر را پدید آورده و اینجا را به اصلی ترین منبع آب شهر صحنه تبدیل نموده است.

سراب صحنه در محلی به نام دربند قرار گرفته است که دره ای پر از درختان سرسبز است که احتمالا تفرجگاه شاهان زیادی در طول تاریخ بوده است. طبیعت بینظیر باعث شده که در این دره امکانات تفریحی و اقامتی زیادی درست شود و گردشگران بسیاری به اینجا بروند. آب دره از چهارچشمه که در سمت شمالی دره قرار گرفته سرچشمه می گیرد در آنجا در زمان هایی نه چندان دور آبشار کوچکی قرار داشت که خشکسالی آن را به آبشار خشکه معروف نموده است. اطراف چهارچشمه اوج زیبایی این دره است جایی پر از تفرجگاه های تفریحی و درختان انبوه که کافیست یک بار به آنجا بروید تا ببینید که چگونه شیفته طبیعت اینجا شده اید و از بودن در آنجا سیر نمی شوید.

آبی که از چهارچشمه می جوشد بعد از طی 500 متر به آبشار اصلی می رسد و اینجاست که جوش و خروش آب چشم انداز ای تماشایی را پیش رویتان به نمایش می گذارد. آب با فشار زیاد از دل کوه به بیرون می ریزد و صحنه ای باشکوه را خلق می نماید. اگر در فصل بهار به اینجا بروید آبشار با آب فراوانش در اوج زیبایی ست اما در فصل های دیگر هم خلوه خاص خودش را دارد. وجود جلبکی سبز رنگ در صخره زیر آبشار رنگ سبز چشم نوازی را پدید آورده و به جاذبه های آبشار اضافه نموده است. آب پربرکت این دره باغ های زیادی را سیراب می نماید و از اینجا منطقه ای مملوء از درختان سرسبز و باطراوت ساخته است.

قدمت شهر صحنه به دوران قبل از اسلام برمی شود ادعایی که گوردخمه های به جای مانده از دوران هخامنشی آن را اثبات می نماید. گرداگرد این دره خوش آب و هوا را کوه های برافراشته احاطه نموده است که امکان کوهنوردی و تماشا غار کیکاووس را برایتان فراهم می نماید.

منبع: الی گشت

به "سراب صحنه، منطقه ای خوش آب و هوا در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب صحنه، منطقه ای خوش آب و هوا در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید