تئاتر

برج های ایفل جهان که در فرانسه نیستند!

برج های ایفل دنیا که در فرانسه نیستند! این جمله کمی عجیب است، شما هم مثل خیلی از افراد تصور می کردید که ایفل در دنیا یکیست و آن ایفل فرانسه است؟ اما نه، به علت محبوبیت بالا، کپی های زیادی از برج ایفل فرانسه در کشور های دیگر وجود دارد، ایفل هایی که دور از...

17 آذر 1401

کلاه قرمزی منتفی شد؛ ماجرای تصمیم شخصی حمید جبلی

رادیو نمایش واردِ ماجرای شائبه اختلاف ایرج طهماسب و حمید جبلی شد و به اتفاقاتِ جالبی رسید. شاید نکته قابل تأمل آن احتمالِ خداحافظی حمید جبلی با دنیایِ بازیگری باشد.

17 تیر 1401

فرهنگسرای کومش سمنان اسفند 1400 میزبان چهار برنامه هنری است

مدیر مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان گفت: چهار برنامه هنری، شامل سه نمایشگاه تجسمی و یک اجرای تئاتر، اسفند 1400 در این مجتمع برگزار می شود.

5 خرداد 1401

مناسب سازی فضای بصری و سیمای تئاتر شهر در بوستان دانشجو

شهردار منطقه 11 گفت: به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر فجر به منظور نظافت محیطی و کنترل مستمر خدمات شهری در بوستان دانشجو اکیپ ویژه پاکسازی و نظافت محیطی در محوطه تئاتر شهر مستقر شد.

17 اردیبهشت 1401

کدام کشورها بیشترین آمار گردشگران سال 2018 را داشته اند؟

پربازدیدترین کشورها در سال 2018با انتها سال 2018 و آغاز سال نو میلادی، وقت آن است که مروری داشته باشیم بر سال گذشته و آمارهای مرتبط با صنعت جهانگردی و توریسم را مورد بازبینی قرار بدهیم. در سالی که گذشت به نظرتان کدام کشورها بیشترین آمار جهانگرد را داشته اند...

15 اردیبهشت 1401

نادرشاه در اراک به روی صحنه می رود

خبرنگاران/مرکزی اپرا تئاتر نادر شاه در فرهنگسرا آیینه شهر اراک روی صحنه خواهد رفت.

13 اسفند 1400

برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل 2021

برترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل و یا زندگی کدام شهرهای این کشور اروپایی هستند؟ کشور ایتالیا که در قاره اروپا واقع شده است یکی از زیباترین و تاریخی ترین کشورهای جهان با دیدنی های تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی بسیار زیادی است. این کشور به وسیله دریای مدیترانه...

1 اسفند 1400

انیمیشن، ابزار تعامل فرهنگی بین انسان ها ، ایران در راستا صنعتی کردن هنر انیمیشن

طبق اعلام انجمن بین المللی فیلم سازان انیمیشن (آسیفا) در سال 2002، 28 اکتبر روز دنیای انیمیشن تلقی می گردد؛ به همین مناسب به سراغ این فرم هنری رفتیم تا با تاریخچه آن در دنیا و شرایط فعلی اش در کشورمان آشنا شویم.

30 آبان 1400

قصه شهرزاد به روایت سنمار در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش قصه شهرزاد به روایت سنمار به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی چهارشنبه هفدهم شهریور در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می رود.

17 شهریور 1400

مرتضی امینی تبار: آقای مهدویان را فرمانده صدا می کنم

فیلیموشات/ مرتضی امینی تبار از بازیگران نوظهور سینماست که با سریال زخم کاری، برای نخستین بار بازی در مدیوم تصویر در یک پروژه حرفه ای را تجربه می کند.

31 مرداد 1400

تئاتر؛سرزمین هیچ کس

تهران (پانا) - حالا دیگر تعطیلی و بازگشایی تئاتر در دوران کرونا به قصه ای تکراری تبدیل شده که به سادگی نمی توان درباره آن قضاوت کرد و این چنین است که به فاصله اندکی بعد از تازه ترین تعطیلی تئاتر که از شنبه هفته سپری شده شروع شده است، سالن های خصوصی تصمیم...

17 مرداد 1400

فقط گروه های شغلی یک در شهر های قرمز امکان فعالیت دارند

اتاق اصناف ایران اظهار داشت که با توجه به شروع موج پنجم شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک در شهر های قرمز امکان فعالیت دارند.

11 مرداد 1400

آشنایی با خیابان های معروف لندن

نقاط محبوبی در اینجا وجود دارند که از سایر قسمت های شهر بسیار متمایز هستند و در ادامه این راهنما شما را با گلچین خودمان آشنا خواهیم کرد. چه عاشق اسطوره های موسیقی باشید یا هوادار دنیای مد، چیزی باب میلتان در این شهر پیدا خواهید کرد.

19 دی 1399

انتقاد یک بازیگر از فرهنگ لمپنیزم کت و شلوار پوش

بازیگر فیلم یلدا معتقد است: متاسفانه ما در جامعه تحمل شنیدن یک نقد، یک حرف مخالف یا حتی یک حرف متفاوت با نظر خود را نداریم؛ یعنی یک فرهنگ لمپنیزم داریم که روی آن کت و شلوار پوشیده ایم و این نشان می دهد که هنوز در خیلی چیزها، خیلی عقب هستیم.

12 شهریور 1399

انتشار فراخوان نخستین جشنواره بین المللی نمایشنامه خوانی آنلاین

فراخوان جشنواره بین المللی نمایشنامه خوانی آنلاین با عنوان صحنه مدیای من با همکاری چهار کشور ایران، بلژیک، آلمان و انگلیس منتشر شد.

30 خرداد 1399

علی نصیریان: غفلت کنیم کرونا به فاجعه میلیونی تبدیل می گردد

علی نصیریان ـ بازیگر قدیمی و مطرح کشورمان ـ از مردم درخواست کرد کرونا را جدی بگیرد و در خانه بماند و هشدار داد که اگر این کار نگردد و این بیماری شیوع پیدا کند، ممکن است به یک فاجعه دردناک ختم گردد.

9 خرداد 1399

سروش جمشیدی: زیرآبم در دورهمی خورد! ، مردم فکر می کنند من خود قیمتم

سروش جمشیدی درباره قسمتی از دورهمی که خودش مهمان آن بود، گفت: آقای مدیری در این قسمت گفتند سروش زیراب همه را زد. این سری خودم زیراب خودم را هم زدم! این سری بحث دعوت کردن و نکردن نبود.

19 اردیبهشت 1399

معرفی گروه های بین الملل جشنواره موسیقی فجر

هشت گروه موسیقی از کشورهای تونس، اتریش (دو گروه)، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، آذربایجان و ترکمنستان در این دوره از جشنواره موسیقی فجر حضور دارند.

2 فروردین 1399